mandag 12. desember 2011

Mona Lisa i moderne reklame

Vi er omgitt av reklamer, og dersom vi ser ekstra godt etter kan vi legge merke til at de har innspill fra renessansen. Hvem har ikke for eksempel sett en reklame  som inneholder kunst eller musikk fra denne perioden? Det kan være et virkemiddel selgeren/produsenten bruker for å nå frem til ulike målgrupper, og en av de mest brukte i reklame er Mona Lisa. Et av verdens mest kjente kunstverk, klart det gjør inntrykk på folk! Det uttrykker eksklusivitet, det gir inntrykk av at produktet er kvalitetssikret og klassisk, dermed et perfekt tilskudd i en ellers helt vanlig reklame.
   
Her har vi et eksempel hvor man har gjenskapt en litt annerledes versjon av det kjente og kjære maleriet av Mona Lisa. Produsentene som står bak denne reklamen mener at det faktum at Mona Lisa holder en kopp med kaffe i fra Starbucks vil ha en positiv innvirkning på mottakerens oppfattelse av produktet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar